Critical Reading Strategies in ESL : A Case Study (2010. 188 S. 220 mm)

個数:

Critical Reading Strategies in ESL : A Case Study (2010. 188 S. 220 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 188 p.
  • 商品コード 9783838311760

Description


(Text)
Lack of critical reading skills, especially at tertiary level, is a great handicap to undergraduates, as they will find it difficult, or even unable to analyse and evaluate materials. The amount of reading students has to do and the endless exposure to all kinds of materials makes it crucial for them to be able to read effectively. This study examines whether the students were able to respond critically to reading texts given and if so, what the critical reading strategies employed were. The critical thinking skills of interpreting, analyzing, evaluating, explaining, inferring, and self-regulating (Facione, 2004) have been adopted as the analysis framework. The analysis should help shed some light on the relevance and the importance of the acquisition of the critical skills in academic reading. This book would be especially useful to policy makers, curriculum developers and also to anyone interested in making critical reading an agenda in the effort towards quality education and life-long learning.
(Author portrait)
Muhamad, Ainon JariahAinon Jariah Muhamad has a PhD in Education, is an AssistantProfessor and currently the Deputy Dean of the Centre forLanguages and Pre-University Academic Development at theInternational Islamic University Malaysia. She teaches graduate,undergraduate, and pre-sessional courses at the University.

最近チェックした商品