The Effects of AVB in Teaching Children with Autism : Successful Tools to Learn Functional Skills in Autism (2016. 556 S. 220 mm)

個数:

The Effects of AVB in Teaching Children with Autism : Successful Tools to Learn Functional Skills in Autism (2016. 556 S. 220 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783659943065

Description


(Text)
The importance of implementing an early intervention programme in Autistic Spectrum Disorders (ASD) is widely acknowledged. Applied Behaviour Analysis (ABA) is one particular intervention model that has received increasing attention. The essence of ABA is a careful analysis of behavior, adapted from the initial studies of Skinner, which aims to develop skills and reduce maladaptive behaviours in individuals with ASD. A core component of ABA is the use of positive reinforcement strategies to increase the probability of occurrence of certain behaviours. However, there is ongoing debate over the use of behavioural interventions as best practice for ASD. In this book , the efficacy of an ABA-based intervention was evaluated in ten children with ASD. The results of the present study demonstrated clear collateral gains in speech and social communicative behaviours. Additionally, there were significant reductions in the frequency of problem behaviours, which were associated with decreased parental stress level scores. These results indicate that ABA could be used as a tool to successfully promote target behaviours as well as reduce maladaptive behaviours in ASD.
(Author portrait)
Dr. Gharbieh holds a doctorate degree in education specializing in autism, behavioural analysis and language from Brunel University in the United Kingdom. Dr. Gharbieh also works as a LIU lecturer and consultant in education and behavioural analysis and linguistic diversity. She is also the president and founder of ALI for ABA.

最近チェックした商品