Integrated Spatial and Transport Infrastructure Development : The Case of the European North-South Corridor Rotterdam-Genoa (Contributions to Economics)

個数:
電子版価格
¥10,007
  • 電子版あり

Integrated Spatial and Transport Infrastructure Development : The Case of the European North-South Corridor Rotterdam-Genoa (Contributions to Economics)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 330 p.
  • 商品コード 9783319157078

Full Description

The challenge of growth in transport, especially in freight transport, and scarce resources in money, landscape and local opposition against new infrastructure investment require new solutions from transport policy. This book deals with these issues taking as an example the transport corridor Rotterdam-Genoa, one of the most heavily used in Europe. In 2010 the INTERREG project Code24 with partners from five European countries started with the aim to develop a transnational strategy to strengthen and to develop the corridor. The main objective was to accelerate and jointly develop the transport capacity of the entire corridor by ensuring optimal economic benefits and spatial integration while reducing negative impacts on the environment at local and regional level. These issues are highlighted in the book from an interdisciplinary perspective, taking into account spatial, economic, environmental and political aspects.

Contents

​Part I: Developing the Transport Corridor Rotterdam-Genoa within Spaces of National and European Importance.- Part II: Regional Accessibility: An Important Locational Factor.- Part III: Logistic Processes - Organizing Efficient Freight Transport in the Corridor Rotterdam-Genoa.- Part IV: Environmental Aspects of Railway Infrastructure Development.- Part V: Regions Participating in Development Procedures of European Transport Infrastructure.- Perspectives.