Number Sense and Number Nonsense : Understanding the Research on Mathematical Learning Disabilities

個数:

Number Sense and Number Nonsense : Understanding the Research on Mathematical Learning Disabilities

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781598570205
  • DDC分類 372.7

Full Description

This is a short, highly accessible book that explains what is known about how people learn math, what causes differences in how children learn math, what math disabilities mean, and how teachers can address the needs of students of all ages and abilities. This book makes recent scientific research about the brain circuitry and thought processes related to mathematics available and accessible to the teachers and psychologists who deal with students' daily frustration. Written from the perspectives of a clinical psychologist and a middle school teacher, this important book discusses normal math cognition, typical math learning difficulties, severe mathematical disability, and the math deficits of students with better-known learning disorders. It features guidelines for assessing math learning problems, and also includes clinical case illustrations as regular examples. Throughout the text there is an emphasis on teaching, featuring many examples from and ideas for the classroom, and the final chapter is fully dedicated to addressing educational implications, incorporating the recent recommendations of the National Math Advisory Panel.

最近チェックした商品