児童・青年の精神病理学:多文化的理解<br>Multicultural Understanding of Child and Adolescent Psychopathology : Implications for Mental Health Assessment

個数:

児童・青年の精神病理学:多文化的理解
Multicultural Understanding of Child and Adolescent Psychopathology : Implications for Mental Health Assessment

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 322 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781593853488
  • DDC分類 618.9289

基本説明

Synthesizes an array of international findings to broaden the knowledge base on cultural variations in children's emotional and behavioral problems.

Full Description

Around the world, many immigrant and minority children are immersed in mental health, social welfare, and educational systems that are ill equipped to evaluate and help them. This important volume synthesizes an array of international findings to broaden the knowledge base on cultural variations in children's emotional and behavioral problems. Drawing on both empirically based and diagnostically based approaches, the authors examine similarities and differences in the prevalence, patterns, and correlates of particular disorders. They distinguish between culture-specific and more general problems in adaptation, identify instruments and procedures that are particularly suited to multicultural assessment, and discuss the implications for developing more effective services.

Contents

1. Why Should We Do Multicultural Research on Children's Problems?
2. The Empirically Based Bottom-Up Approach to Psychopathology
3. The Diagnostically Based Top-Down Approach to Psychopathology
4. Multicultural Findings on Scores Obtained with Empirically Based Assessment Instruments
5. Multicultural Findings on Correlates of Empirically Based Scale Scores
6. Multicultural Findings on Patterns of Problems in Empirically Based Assessment Instruments
7. Multicultural Findings on the Prevalence of Diagnostically Based Disorders
8. Multicultural Findings on Correlates and Comorbidity of Diagnostically Based Disorders
9. Comparisons of Empirically Based and Diagnostically Based Findings
10. Meeting Challenges Posed by Multicultural Research on Children's Problems
11. Contributions of Multicultural Research to Understanding, Assessing, Preventing, and Treating Child Psychopathology

最近チェックした商品