映画、トラウマとホロコースト<br>Afterimage : Film, Trauma and the Holocaust

個数:

映画、トラウマとホロコースト
Afterimage : Film, Trauma and the Holocaust

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781592132089
  • DDC分類 791.43

Full Description

The appearance of Alain Resnais' 1955 French documentary Night and Fog heralded the beginning of a new form of cinema, one that used the narrative techniques of modernism to provoke a new historical consciousness. "Afterimage" presents a theory of posttraumatic film based on the encounter between cinema and the Holocaust. Locating its origin in the vivid shock of wartime footage, "Afterimage" focuses on a group of crucial documentary and fiction films that were pivotal to the spread of this cinematic form across different nations and genres. Joshua Hirsch explores the changes in documentary brought about by cinema verite, culminating in Shoah. He then turns to the appearance of a fictional posttraumatic cinema, tracing its development through the vivid flashbacks in "Resnais' Hiroshima", mon amour to the portrayal of pain and memory in "The Pawnbroker".He excavates a posttraumatic autobiography in three early films by the Hungarian Istvan Szabo.
Finally, Hirsch examines the effects of postmodernism on posttraumatic cinema, looking at Schindler's List and a work about a different form of historical trauma, History and Memory, a videotape dealing with the internment of Japanese Americans during the Second World War. Sweeping in its scope, "Afterimage" presents a new way of thinking about film and history, trauma and its representation. Author note: Joshua Hirsch is visiting lecturer in Film and Electronic Arts at the California State University, Long Beach.

Contents

Preface Acknowledgments 1. Introduction to Film, Trauma, and the Holocaust 2. Night and Fog and the Origins of Posttraumatic Cinema 3. Shoah and the Posttraumatic Documentary after Cinema Verite 4. The Pawnbroker and the Posttraumatic Flashback 5. Istvan Szabo and Posttraumatic Autobiography 6. Postmodernism, the Second Generation, and Cross-Cultural Posttraumatic Cinema Notes Works Cited Index