Return Engagements : Contemporary Art's Traumas of Modernity and History in Sài Gòn and Phnom Penh

個数:

Return Engagements : Contemporary Art's Traumas of Modernity and History in Sài Gòn and Phnom Penh

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 352 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781478010791
  • DDC分類 700.95970905

Full Description

In Return Engagements artist and critic Việt LÊ examines contemporary art in Cambodia and Việt Nam to rethink the entwinement of militarization, trauma, diaspora, and modernity in Southeast Asian art. Highlighting artists tied to Phnom Penh and SÀi GÒn and drawing on a range of visual art as well as documentary and experimental films, LÊ points out that artists of Southeast Asian descent are often expected to address the twin traumas of armed conflict and modernization, and shows how desirable art on these themes is on international art markets. As the global art market fetishizes trauma and violence, artists strategically align their work with those tropes in ways that LÊ suggests allow them to reinvent such aesthetics and discursive spaces. By returning to and refashioning these themes, artists such as Tiffany Chung, Rithy Panh, and Sopheap Pich challenge categorizations of "diasporic" and "local" by situating themselves as insiders and outsiders relative to Cambodia and Việt Nam. By doing so, they disrupt dominant understandings of place, time, and belonging in contemporary art.

Contents

List of Illustrations  ix
Preface  xi
Acknowledgments  xxi
Introduction. Risky Returns, Restagings, and Revolution  1
1. What Remains: Silence, Confrontation, and Traumatic Memory  57
2. The Art Part: Việtt Kiều Artists, Divides and Desires in SÀi GÒn  105
3. Personal and Public Archives: Fragments and (Post)Colonial Memory  150
4. Town and Country: Sopheap Pich's and Phan Quang's Urban-Rural Developments  189
Epilogue. Leaving and Returns  239
Notes  245
Bibliography  301
Index  315

最近チェックした商品