Cinematic Art and Reversals of Power : Deleuze via Blanchot

個数:

Cinematic Art and Reversals of Power : Deleuze via Blanchot

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 344 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350176096
  • DDC分類 791.4301

Full Description

Bringing together Deleuze, Blanchot, and Foucault, this book provides a detailed and original exploration of the ideas that influenced Deleuze's thought leading up to and throughout his cinema volumes and, as a result, proposes a new definition of art.

Examining Blanchot's suggestion that art and dream are "outside" of power, as imagination has neither reality nor truth, and Foucault's theory that power forms knowledge by valuing life, Eugene Brent Young relates these to both Deleuze's philosophy of time and his work with Guattari on art. In doing so, he uses case studies from literature and popular film, including Kafka's Castle, Villeneuve's Arrival, and Kubrick's Eyes Wide Shut.

Providing important new insights for those working in literary and cinematic studies, this book advances a new definition of art as that which reverses the realities and truths of power to express obscure ideas and values beyond both our exterior and interior worlds.

Contents

Introduction: How the True World Finally Became a Bad Film

PART ONE: Power and the Outside
I. Power and the (In)Visible: Foucault and Deleuze
II: From Menace to Passion in Blanchot & Deleuze: 'The Sovereignty of the Void' & Experience of the Imaginary
III. Dreams: The Eclipse of the Day & its Incessant Return

PART TWO: Art, Literature, & Ideas
IV. The Conceptual Composition of the Work of Art: Chaos & the Outside
V. Literature's Radical Reversal: from Absence of Origin to Deterritorialized Future
VI. Kafka's Castle: A Case Study—Conceptual Inexistence & Obscure Value

PART THREE: Cinema
VII. Cinematic Worlds of Truth and Reality: Deleuze's Movement Image via Foucault
VIII. Radical Reversals of Cinematic Art: The Dissociative Force of Blanchot's Outside in Deleuze's Time-Image
IX. "Is Anyone Seeing This?"

Conclusion: Artistic Fiction and the Thought of Eternal Return

最近チェックした商品