Me and My House : James Baldwin's Last Decade in France

個数:

Me and My House : James Baldwin's Last Decade in France

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 408 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780822369837
  • DDC分類 818.5409

Full Description

The last sixteen years of James Baldwin's life (1971-87) unfolded in a village in the South of France, in a sprawling house nicknamed "Chez Baldwin." In Me and My House Magdalena J. Zaborowska employs Baldwin's home space as a lens through which to expand his biography and explore the politics and poetics of blackness, queerness, and domesticity in his complex and underappreciated later works. Zaborowska shows how the themes of dwelling and black queer male sexuality in The Welcome Table, Just above My Head, and If Beale Street Could Talk directly stem from Chez Baldwin's influence on the writer. The house was partially torn down in 2014. Accessible, heavily illustrated, and drawing on interviews with Baldwin's friends and lovers, unpublished letters, and manuscripts, Me and My House offers new insights into Baldwin's life, writing, and relationships, making it essential reading for all students, scholars, and fans of Baldwin.

Contents

Abbreviations  ix
Acknowledgments  xi
Introduction. If I Am a Part of the American House, and I Am: Vitrines, Fragments, Reassembled Remnants  1
1. Foundations, Facades, and Faces: Through the Glass Blackly, or Domesticating Claustrophobic Terror  51
2. Home Matter: No House in the World, or Reading Transnational, Black Queer Domesticity in St. Paul-de-Vence  85
3. Life Material: Haunted Houses and Welcome Tables, or The First Teacher, the Last Play, and Affectations of Disidentification  145
4. Building Metaphors: "Sitting in the Strangest House I Have Ever Known," or Black Heterotopias from Harlem to San Juan, to Paris, London, and Yonkers  213
5. Black Matters of Value: Erasure, Overlay, Manipulation, or Archiving the Invisible House  295
Notes  317
Bibliography  351
Index  377