プロジェクトの成功と品質<br>Project Success and Quality : Balancing the Iron Triangle

個数:

プロジェクトの成功と品質
Project Success and Quality : Balancing the Iron Triangle

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780815380399
  • DDC分類 658.404

Full Description

Projects are inherently risky, since they involve some level of uncertainty, doing something new in the target environment, but the percentage of projects seen as a success is still disappointingly low, especially for IT projects. The 'Iron Triangle' of time/cost/quality suggests that all three aspects are equal, but with quantitative methods for monitoring project performance, the focus is primarily on managing cost and time.

This book seeks to redress the balance, explaining the rationale and benefits of focusing more on quality (fitness for purpose and conformance to requirements) before detailing a range of tools and techniques to support rebalancing the management of projects, programmes and portfolios.

It shows how managing project quality actively can reduce costs through minimising wastage, and reduce delays through avoiding rework, leading to improved project success rates and customer satisfaction.

Contents

1. What is Quality? 2. Why should we manage Quality? 3. Who is responsible for quality? 4. When do we manage quality? 5. Whereabouts do we need to manage quality? 6. Driving Quality Management down through the Supply Chain 7. Quality Analysis Techniques 8. Project Management techniques vital to quality 9. IT provision quality management 10. The role of standards in Project Quality Management