永続する運動:ダ・ヴィンチからモンテーニュまで、ルネサンスにおける形の変容(英訳)<br>Perpetual Motion : Transforming Shapes in the Renaissance from da Vinci to Montaigne (Parallax: Re-visions of Culture and Society)

個数:

永続する運動:ダ・ヴィンチからモンテーニュまで、ルネサンスにおける形の変容(英訳)
Perpetual Motion : Transforming Shapes in the Renaissance from da Vinci to Montaigne (Parallax: Re-visions of Culture and Society)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 336 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780801864803
  • DDC分類 001.09409031

基本説明

秩序と完成に仕えるルネサンス文化という固定観念を覆し、常に付加、変更に開かれた’Work in Progress’としての芸術作品のあり方を提示。

Full Description

The popular conception of the Renaissance as a culture devoted to order and perfection does not account for an important characteristic of Renaissance art: many of the period's major works, including those by da Vinci, Erasmus, Michelangelo, Ronsard, and Montaigne, appeared as works-in-progress, always liable to changes and additions. In Perpetual Motion, Michel Jeanneret argues for a sixteenth century swept up in change and fascinated by genesis and metamorphosis. Jeanneret begins by tracing the metamorphic sensibility in sixteenth-century science and culture. Theories of creation and cosmology, of biology and geology, profoundly affected the perspectives of leading thinkers and artists on the nature of matter and form. The conception of humanity (as understood by Pico de Mirandola, Erasmus, Rabelais, and others), reflections upon history, the theory and practice of language, all led to new ideas, new genres, and a new interest in the diversity of experience.
Jeanneret goes on to show that the invention of the printing press did not necessarily produce more stable literary texts than those transmitted orally or as hand-printed manuscripts-authors incorporated ideas of transformation into the process of composing and revising and encouraged creative interpretations from their readers, translators, and imitators. Extending the argument to the visual arts, Jeanneret considers da Vinci's sketches and paintings, changing depictions of the world map, the mythological sculptures in the gardens of Prince Orsini in Bomarzo, and many other Renaissance works. More than fifty illustrations supplement his analysis.

Contents

Contents: List of Illustrations Translator's Note Introduction Chapter 1: Universal Sway 1 Form and Force: Du Bartas 2 Natura naturans 3 Earth Changes: Leonardo da Vinci Chapter 2: Primeval Movement 4 Chaos 5 "Grotesques and Monstrosities" Chapter 3: Culture and Its Flow 6 "We Are Never in Ourselves" 7 The Hazards of Art: LeRoy 8 Language Inflexions Chapter 4: Works in Progress 9 On Site 10 Geneses Chapter 5: Creative Reading 11 Reshuffling the Cards 12 Works to Be Done Notes Bibliography Index