Myth of the Western : New Perspectives on Hollywood's Frontier Narrative

個数:

Myth of the Western : New Perspectives on Hollywood's Frontier Narrative

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780748685585
  • DDC分類 791.4365878

Full Description

What is the nature of the relationship between the Hollywood Western and American frontier mythology? How have Western films helped develop cultural and historical perceptions, attitudes and beliefs towards the frontier?
Is there still a place for the genre in light of revisionist histories of the American West?
Myth of the Western re-invigorates the debate surrounding the relationship between the Western and frontier mythology, arguing for the importance of the genre's socio-cultural, historical and political dimensions. Taking a number of critical-theoretical and philosophical approaches, Matthew Carter applies them to prominent forms of frontier historiography. He also considers the historiographic element of the Western by exploring the different ways in which the genre has responded to the issues raised by the frontier.
Carter skilfully argues that the genre has - and continues to reveal - the complexities and contradictions at the heart of US society.
With its clear analyses of and intellectual challenges to the film scholarship that has developed around the Western over a 65-year period, this book adds new depth to our understanding of specific film texts and of the genre as a whole - a welcome resource for students and scholars in both Film Studies and American Studies.

Contents

Acknowledgements; Introduction; Part I: 1. A Good Man with a Gun; 2. A Fine Good Place to Be; 3. Rethinking Revisionism; Part II: 4. What Counts as History and Whose History is It?; 5. Actors Transcending the Darkness; Conclusion; Notes; Bibliography; Index

最近チェックした商品