The Social Logic of Space (Reprint)

個数:
  • ポイントキャンペーン

The Social Logic of Space (Reprint)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/21~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521367844
  • DDC分類 720

Full Description


The book presents a new theory of spacecomponent of how societies work. The theory is developed on the basis of a new way of describing and analysing the kinds of spatial patterns produced by buildings and towns. The methods are explained so that anyone interested in how towns or buildings are structured and how they work can make use of them. The book also presents a new theory of societies and spatial systems, and what it is about different types of society that leads them to adopt fundamentally different spatial forms. From this general theory, the outline of a 'pathology of modern urbanism' in today's social context is developed.

Table of Contents

Preface
Introduction
1. The problem of space
2. The logic of space
3. The analysis of settlement layouts
4. Bindings and their genotypes
5. The elementary building and its
transformations
6. the spatial logic of arrangements
7. The spatial logic of encounters: a
computer-aided thought experiment
8. Societies as spatial systems
Postscript
Notes
Index.