The Musical Dilettante : A Treatise on Composition by J. F. Daube (Cambridge Studies in Music Theory and Analysis)

個数:

The Musical Dilettante : A Treatise on Composition by J. F. Daube (Cambridge Studies in Music Theory and Analysis)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 302 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521365642
  • DDC分類 781.3

基本説明

Edited and translated by Susan Snook-Luther.

Full Description

This is an English translation of Johann Friedrich Daube's Musical Dilettante: A Treatise on Composition (Vienna, 1773). Written as a practical, comprehensive guide for aristocratic dilettantes wishing to compose instrumental chamber music for their social entertainment, the treatise covers genres from duets to double fugues, and includes the earliest instruction in string quartets and idiomatic orchestration of symphonies. Daube's Musical Dilettante has long been overlooked due to his better-known Thorough-Bass in Three Chords (1756). Nevertheless, Musical Dilettante is the keystone of Daube's theoretical writing, and offers a most comprehensive view of galant composition available in a single volume. The signature of Musical Dilettante is its unique textural emphasis and Daube's examples sparkle with concertante interplay, conversational part-writing and idiomatic instrumentation. These features combine to create a volume which is not only a theoretical treatise but a record of the aesthetic and musical values of the day.

Contents

Foreword Ian Bent; Translator's preface; Introduction; The musical dilettante: a treatise on composition (1773); Preface; 1. Harmony in general; 2. The three different motions of the voices; 3. Combining two voices; 4. Combining three voices; 5. Combining four voices; 6. Composition in five and more parts; 7. Variation; 8. Imitation; 9. Canon; 10. Simple fugue; 11. Double counterpoint; 12. Double fugue; Bibliography; Index.