会社資産としてのブランド<br>Brand Assets

個数:
  • ポイントキャンペーン

会社資産としてのブランド
Brand Assets

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • ≪洋書のご注文につきまして≫ 「海外取次在庫あり」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でも、納期の目安期間内にお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 148 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780470844236
  • DDC分類 657.7

基本説明

A YBP Library Services Bestselling Professional Titles, the 3rd quarter 2002. Providing new approaches to the definition of brands and other intangibles as assets.

Table of Contents

  Foreword by David Haigh
Acknowledgements
Introduction: A More Ordered Approach
PART ONE: ASSETS
An alternative approach to the accounting
definition of an asset
Cognitive assumptions behind the accounting
recognition of assets
Transactions or events and the role of
separability
The impact of FRS10 on the accounting
recognition of intangible assets
PART TWO: BRANDS
Breaking the link between brand assets and
purchased goodwill
The definition and accounting recognition of
brand assets.
PART THREE: THE POLITICS OF BRAND ASSETS
The process of consultation, not consensus?
Consultation, not consensus?
Bibliography
List of Cases
Index