日本の幼児教育の変容<br>Contested Childhood : Diversity and Change in Japanese Preschools

個数:

日本の幼児教育の変容
Contested Childhood : Diversity and Change in Japanese Preschools

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • ≪洋書のご注文につきまして≫ 「海外取次在庫あり」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でも、納期の目安期間内にお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG,ENG
  • 商品コード 9780415924597
  • DDC分類 372.210952

基本説明

Examines the societal, religious and economic factors that shape various preschool programs.

Full Description


In Contested Childhood, Holloway, an educational and developmental psychologist, examines the Japanese preschool and identifies the cultural models that guide Japanese child-rearing as being contentious and fragmented. She looks at the societal, religious and economic factors that shape various preschool programs and shows how culture influences child-rearing beliefs and practices.

Table of Contents

Acknowledgments                                    ix
Contested Cultural Models of Schooling 1 (26)
Caring for Young Children in Japan 27 (12)
Relationship-Oriented Preschools: Fun and 39 (20)
Friends
Role-Oriented Preschools: Sweetness and the 59 (34)
Whip
Child-Oriented Preschools: Strong 93 (22)
Individuals, Good Groups
Preschools and Social Class: Early 115(22)
Experiences in a Stratified Society
Shinto, Buddhist, and Christian Preschools 137(36)
The Slow Demise of Public Preschools 173(24)
``Finding Our Way'' 197(24)
Notes 221(4)
References 225(12)
Index 237