Critical Ethnography in Educational Research : A Theoretical and Practical Guide (Critical Social Thought)

個数:

Critical Ethnography in Educational Research : A Theoretical and Practical Guide (Critical Social Thought)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 238 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415904933
  • DDC分類 305.80072

Full Description

Ethnographic methods are becoming increasingly prevalent in contemporary educational research. CriticalEthnography in Educational Research provides both a technical, theoretical guide to advanced ethnography--focusing on such concepts as primary data collection and system relationships--and a very practical guide for researchers interested in conducting actual studies.

Contents

Chapter 1 What is Critical Qualitative Research?; Chapter 2 Ontological Models and Research Design; Chapter 3 Stage One: Building a Primary Record; Chapter 4 Validity Claims and Three Ontologicol Realms; Chapter 5 Validity Requirements for Constructing the Primary Record; Chapter 6 Stage Two: Preliminary Reconstructive Analysis; Chapter 7 More on Reconstructive Analysis: Embodied Meaning, Power; and Secondary Concepts of Interaction; Chapter 8 Volidity Requirements for Stage Two; Chapter 9 Coding Procedures Congruent with Reconstructive Analysis; Chapter 10 Stage Three: Dialogical Data Generation through Interviews, Group Discussions, and IPR; Chapter 11 Validity Requirements for Stage Three; Chapter 12 Conceptualizing the Social System; Chapter 13 Stages Four and Five: Conducting Systems Analysis;