経営理論:批判的読本<br>Management Theory : A Critical and Reflexive Reading (Routledge Studies in Management, Organizations and Society)

個数:
電子版価格 ¥7,404
  • 電書あり

経営理論:批判的読本
Management Theory : A Critical and Reflexive Reading (Routledge Studies in Management, Organizations and Society)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【重要:入荷遅延について】
    ウクライナ情勢悪化・新型コロナウィルス感染拡大により、洋書・洋古書の入荷が不安定になっています。詳しくはこちらをご確認ください。
    海外からのお取り寄せの場合、弊社サイト内で表示している標準的な納期よりもお届けまでに日数がかかる見込みでございます。
    申し訳ございませんが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415323994
  • DDC分類 658.4

基本説明

Contents: Approaches to Text Analysis in Management/ A Review of Literary Critical Theory/ Methodology and Exploratory Reading/ etc.

Full Description

Narrative approaches to organisation and management studies are very much in vogue. Offering a new challenge to management scholarship, Management Theory: A Critical and Reflexive Reading exposes the subtexts of five influential texts by Taylor, Follett, Drucker, Mintzberg and Kanter. In doing so, it encourages readers to recognise the stories that management theories tell, and more significantly, those that they exclude.
The book has been constructed as the story of the author's own research journey, using a unique blend of management theory and poetry. The resulting work is an academically rigorous and clearly described post-modern method of text analysis that draws on a wide range of literary theory. Management Theory: A Critical and Reflexive Reading provides novice researchers and teachers with a transparent view of the researcher's methodological workshop, while also modelling an alternative narrative mode of reporting.

Contents

Introduction 1. Approaches to Text Analysis in Management 2. A Review of Literary Critical Theory 3. Methodology and Exploratory Reading 4. Method 5. Scriptive Readings 6. Discussion Conclusions