生活、労働と学習<br>Life, Work and Learning : Practice in postmodernity (Routledge International Studies in the Philosophy of Education)

個数:
電子版価格 ¥8,543
  • 電書あり

生活、労働と学習
Life, Work and Learning : Practice in postmodernity (Routledge International Studies in the Philosophy of Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【重要:入荷遅延について】
    ウクライナ情勢悪化・新型コロナウィルス感染拡大により、洋書・洋古書の入荷が不安定になっています。詳しくはこちらをご確認ください。
    海外からのお取り寄せの場合、弊社サイト内で表示している標準的な納期よりもお届けまでに日数がかかる見込みでございます。
    申し訳ございませんが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 222 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415161893
  • DDC分類 374.013

基本説明

How complete is the philosophy of adult and vocational education?

Full Description

In both paid and unpaid work contexts adults learn powerfully from their experiences. In this book, the authors argue that this should be the basis for a new perception of what is truly educational in life. Drawing on the works of Aristotle, Wittgenstein and Russell, along with contemporary conceptual work, they use both philosophical argument and empirical example to establish their view.
This work will be of essential interest to philosophers of education and educational theorists worldwide. It will also interest teachers, trainers, facilitators, and all those with an interest in adult and vocational education.

Contents

Part 1 Describing the richness of practice; Chapter 1 Introduction; Chapter 2 Know how; Chapter 3 Practical judgement; Chapter 4 Policies and context; Part 2 Theorising practice; Chapter 5 Introduction; Chapter 6 Practice at work and informal learning; Chapter 7 Holism/organicism; Chapter 8 Conceptualising practice in postmodernity; Chapter 9 Know how and judgement in postmodernity;