Cinema and Spectatorship (Sightlines)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Cinema and Spectatorship (Sightlines)

  • ウェブストア価格 ¥10,686(本体¥9,715)
  • Routledge(1993/04発売)
  • 外貨定価 US$ 51.99
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 485pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415034166
  • DDC分類 791.43

基本説明

The first book to focus entirely on the history and role of the spectator in contemporary film studies.

Full Description

Cinema and Spectatorship is the first book to focus entirely on the history and role of the spectator in contemporary film studies. While 1970s film theory insisted on a distinction betweeen the cinematic subject and film-goers, Judith Mayne suggests that a very real friction between "subjects" and "viewers" is in fact central to the study of spectatorship.
In the book's first section Mayne examines three theoretical models of spectatorship: the perceptual, the institutional and the historical, while the second section focuses on case studies which crystallize many of the issues already discussed, concentrating on textual analysis, the `disrupting genre', `star-gazing' and finally the audience itself. Case studies incude the place of the spectator in the textual analysis of individual films such as The Picture of Dorian Gray; the construction of Bette Davis' star persona; fantasies of race and film viewing in Field of Dreams and Ghost; and gay and lesbian audiences as "critical" audiences. The book provides a very thorough and accessible overview of this complex, fragmented and often controversial area of film theory.

Contents

Introduction PART ONE: THEORIES OF SPECTATORSHIP 1. The Subject of Spectatorship 2. Spectatorship as Institution 3. Spectatorrship Reconsidered 4. Paradoxes of Spectatorship PART TWO: READINGS OF SPECTATORSHIP 5. Textual Analysis and Portraits of Spectatorship 6. Star-Gazin 7. White Spectatorship and Genre-Mixing 8. The Critical Audience Works Cited

最近チェックした商品