Fundamentals of Graphics Using MATLAB

個数:

Fundamentals of Graphics Using MATLAB

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 410 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367184827
  • DDC分類 006.6

Full Description

This book introduces fundamental concepts and principles of 2D and 3D graphics and is written for undergraduate and postgraduate students of computer science, graphics, multimedia, and data science. It demonstrates the use of MATLAB® programming for solving problems related to graphics and discusses a variety of visualization tools to generate graphs and plots. The book covers important concepts like transformation, projection, surface generation, parametric representation, curve fitting, interpolation, vector representation, and texture mapping, all of which can be used in a wide variety of educational and research fields. Theoretical concepts are illustrated using a large number of practical examples and programming codes, which can be used to visualize and verify the results.

Key Features:

Covers fundamental concepts and principles of 2D and 3D graphics
Demonstrates the use of MATLAB® programming for solving problems on graphics
Provides MATLAB® codes as answers to specific numerical problems
Provides codes in a simple copy and execute format for the novice learner
Focuses on learning through visual representation with extensive use of graphs and plots
Helps the reader gain in-depth knowledge about the subject matter through practical examples
Contains review questions and practice problems with answers for self-evaluation

Contents

Ch 1 Interpolating Splines

Ch 2 Blending Functions and Hybrid Splines

Ch 3 Approximating Splines

Ch 4 2D Transformations

Ch 5 Spline Properties

Ch 6 Vectors

Ch 7 3D Transformations

Ch 8 Surfaces

Ch 9 Projections

APPENDIX I: MATLAB® FUNCTION SUMMARY

APPENDIX II: ANSWERS TO PRACTICE PROBLEMS